Generar més i millors |
Connectar els aprenentatges |
Construir una aliança, |
Promoure i garantir l’equitat, la
|
L’estratègia d’educació 360 de Martorell és una gran oportunitat perquè:
Els infants amb menys recursos tenen dificultats per accedir a l’aprenentatge fora de l’horari escolar. Les activitats extraescolars o el lleure educatiu no són encara prou accessibles per a moltes famílies.
L’Educació 360 vol donar més oportunitats educatives a tothom, sense exclusions. Per això, cal garantir que no hi hagi barreres econòmiques, de mobilitat i/o culturals que impedeixin l’accés del infants a les activitats.
Quan les activitats són variades i divertides, desperten nous interessos en infants i joves. Si, a més a més, aquests les poden escollir, fan que cada alumne creï el seu propi itinerari personalitzat d’aprenentatge i que el que aprèn sigui més significatiu i tingui més valor personal.
Quan els infants i joves fan teatre o esport, per exemple, desenvolupen competències molt importants per al seu creixement.
L’Educació 360 promou que el que s’aprèn en diversos espais estigui relacionat; que hi hagi una continuïtat educativa del que aprenen els infants i joves en els diferents moments i espais del dia.
Per això, treballar amb les entitats de l’entorn, compartir objectius educatius i vincular les extraescolars al currículum escolar és tan important.
Perquè allò que aprenen els infants i joves tingui significat i sigui rellevant per a ells les activitats extraescolars fan servir la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes (ABP). És una metodologia que fa als infants protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge. L’alumnat ha de fer un seguit de tasques basades en la resolució de preguntes, problemes o reptes, investigant o creant amb autonomia i amb un forta implicació i cooperació amb els altres.