![]() Generar més i millors |
![]() Connectar els aprenentatges |
![]() Construir una aliança, |
![]() Promoure i garantir l’equitat, la
|
L’estratègia d’Educació 360 de Martorell és una gran oportunitat perquè:
• Ajuda a reduir les desigualtats en l’accés a les extraescolars.
• Té efectes positius en els àmbits de l’escola (reducció de l’absentisme i l’abandonament escolar i millora dels resultats acadèmics), la persona, la família (millora de l’autonomia i l’autoestima) i la comunitat (reforça la cohesió social i el teixit associatiu).
• Ens prepara per al futur, treballant per una societat més formada, més empoderada, més crítica, més capaç d’afrontar les crisis i amb més cohesió social.
El treball per a l’equitat
Els infants amb menys recursos tenen dificultats per accedir a l’aprenentatge fora de l’horari escolar. Les activitats extraescolars o el lleure educatiu no són encara prou accessibles per a moltes famílies.
L’Educació 360 vol donar més oportunitats educatives a tothom, sense exclusions. Per això, cal garantir que no hi hagi barreres econòmiques, de mobilitat i/o culturals que impedeixin l’accés del infants a les activitats.
La personalització dels aprenentatges
Quan les activitats són variades i divertides, desperten nous interessos en infants i joves. Si, a més a més, aquests les poden escollir, fan que cada alumne creï el seu propi itinerari personalitzat d’aprenentatge i que el que aprèn sigui més significatiu i tingui més valor personal.
Qualitat educativa i connexió de temps i aprenentatges
Quan els infants i joves fan teatre o esport, per exemple, desenvolupen competències molt importants per al seu creixement.
L’Educació 360 promou que el que s’aprèn en diversos espais estigui relacionat; que hi hagi una continuïtat educativa del que aprenen els infants i joves en els diferents moments i espais del dia.
Per això, treballar amb les entitats de l’entorn, compartir objectius educatius i vincular les extraescolars al currículum escolar és tan important.
Ús de metodologies innovadores
Perquè allò que aprenen els infants i joves tingui significat i sigui rellevant per a ells les activitats extraescolars fan servir la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes (ABP). És una metodologia que fa als infants protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge. L’alumnat ha de fer un seguit de tasques basades en la resolució de preguntes, problemes o reptes, investigant o creant amb autonomia i amb un forta implicació i cooperació amb els altres.
FES CLIC A SOBRE DEL LOGO DE LA TEVA ESCOLA PER CONSULTAR ELS HORARIS
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
PER FORMALITZAR LES INSCRIPCIONS CAL ADREÇAR-SE A QUALSEVOL DE LES NOSTRES OFICINES D’ATENCIÓ